به سایت پارسمان شیمی خوش آمدید

زیر مجموعه گروه پارسمان

آیا تا به حال فکر خیالی به ذهنتان خطور کرده که در خانه های خوردنی و ساخته شده از خوراکی مانند انیمیشن هانسل و گرتل زندگی کنید؟

آیا تا به¬حال فکر خیالی به ذهنتان خطور کرده که در خانه¬های خوردنی و ساخته¬شده از خوراکی مانند انیمیشن هانسل و گرتل زندگی کنید؟

منبع خبر:

BBC NEWS

Newsround 

 

تاریخ خبر:

1401/03/16

 

 

 

 

خب، این ایده ممکن است آنقدرها هم که فکر می­کنید دور از ذهن نباشد!

دانشمندان ژاپنی راهی برای تبدیل ضایعات مواد غذایی به سیمان خوراکی ابداع کرده­اند که می­تواند در آینده برای ساخت خانه استفاده شود. کارشناسان امیدوارند که بتواند به حل مشکلات ضایعات مواد غذایی و گرم شدن کره­زمین کمک کند.

 

دانشمندان چه کردند؟

محققان دانشگاه توکیو با موفقیت یک ماده ساختمانی بتن مانند از مواد غذایی باقیمانده ساخته­اند. این اولین بار است که سیمان به­طور کامل از ضایعات مواد غذایی ساخته می­شود. آنها دریافتند که می­توان از انواع غذاها از جمله پوست موز، پیاز، پوست پرتقال، برگ چای، تفاله قهوه، کدو تنبل و جلبک دریایی استفاده کرد. دانشمندان ضایعات سبزیجات را خشک و پودر کردند و سپس آنها را در قالبی تحت فشار حرارت دادند.

 

در واقع اگرچه مواد به­دست آمده از نظر کیفیت متفاوت بودند، اما تیم تحقیقاتی اعلام کرد که از اینکه بیشتر مواد دارای استحکامی بیشتر از بتن بودند، شگفت­زده شده است. کلم بهترین سبزی بود و ماده­ای تولید کرد که تقریباً چهار برابر قوی­تر از سیمان بود!

دانشمندان می­گویند که از آنجایی که سیمان ساخته شده از مواد غذایی زیست تجزیه­پذیر/ تجزیه­پذیر بیولوژیکی است، می­توان آن را در زمانی که دیگر مورد نیاز نیست دفن کرد – یا حتی اگر آسیاب شده با آب مخلوط شود و خورد، زیرا دوباره تبدیل به مواد خوراکی می­شود.

کارشناسان افزودند که می­توان از آن برای ساخت مسکن پس از بلایا استفاده کرد که در صورت نیاز می­توان از آن برای تغذیه و همچنین پناه­دادن به نیازمندان استفاده کرد.