به سایت پارسمان شیمی خوش آمدید

زیر مجموعه گروه پارسمان

مخلوط بتن سبز 50% کربن کمتری را گزارش می‌کند.

مخلوط بتن سبز 50% کربن کمتری را گزارش می‌کند.

منبع خبر:

FCP News

For Construction Pros

 

 

تاریخ خبر:

1401/05/18

 

 

 

 

کلارک پاسیفیک می‌گوید که مخلوط بتن CarbonShield می‌تواند «تا 50 درصد کربن موجود در مقایسه با مخلوط‌های بتن سنتی را حذف کند».

 

انتظار می‌رود صنعت ساخت‌و‌ساز جهانی تا سال 2060 ، 230 میلیارد متر مربع ساخت‌و‌ساز جدید اضافه کند.

با توجه به‌اینکه بتن دومین ماده پرمصرف (پس از آب) است، تلاش‌های پایداری امروزی به شدت بر کاهش موثر کربن بین صنایع سیمان، بتن و ساختمان متمرکز شده است.

 

با پوشش کل زنجیره ارزش از تولید سیمان تا ساخت‌و‌ساز ساختمان، نقشه راه انجمن سیمان پرتلند به‌سمت بی‌طرفی کربن، اهداف، جدول زمانی، فناوری‌ها و سیاست‌های حمایتی مورد نیاز برای دستیابی و تسریع به هدف جهانی NetZero کل صنایع را تا سال 2050 مشخص می‌کند.

 

در تلاش برای ارائه یک ابزار بیشتر برای پیمانکاران بتن برای کمک به کاهش کربن، تجسم یافته و به سمت آینده‌ای پایدار، حرکت می‌کند. کلارک پاسیفیک یک مخلوط بتن با نام اختصاصی CARBONSHIELD ارائه کرده است – با این ادعا که دارای 50٪ کربن کمتر نسبت به مخلوط بتن سنتی است. هنگامی که با مزایای ساخت و ساز خارج از سایت و طراحی کارآمد ترکیب شود، این شرکت ادعا می کند که CARBONSHIELD می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر ردپای کربن ساخت و ساز داشته باشد.

 

کلارک پاسیفیک یک تولید کننده طراحی و ساخت سیستم‌های ساختمانی پیش‌ساخته است. این شرکت با هدف ارائه ساختمان‌های بهتر، راه را برای پیش‌ساخته‌سازی در بازار هموار کرده است و شکاف بین تولید و ساخت‌و‌ساز را برای ارائه ساختمان‌های با کیفیت بالا و مقرون‌به‌صرفه در بودجه و به موقع پر کرده است. رویکرد کلارک پاسیفیک به مالکان و تیم‌های طراحی و ساخت‌و‌ساز با زمان‌بندی و هزینه مطمئن‌تر، مکان‌های شغلی تمیزتر و ایمن‌تر، سیستم‌های با کیفیت بالاتر و ساختارهای انعطاف‌پذیرتر نسبت به ساخت‌وسازهای معمولی ارائه می‌دهد.

 

CARBONSHIELD فرصتی را برای مالکان و معماران ایجاد می‌کند تا کربن تجسم‌یافته را کاهش دهند و اهداف پایداری را به‌طور قابل‌توجهی برآورده کنند. CARBONSHIELD با استفاده از تکنیک‌های عمل‌آوری شتاب‌دار کنترل‌شده توسط کارخانه، عملکردی مشابه مخلوط‌های سنتی، با سیمان پر کربن به میزان قابل‌توجهی ارائه می‌دهد. در حالی که گزینه‌های “بتن سبز” اغلب به عناصری محدود می‌شود که می‌توانند افزایش تدریجی و آهسته، مقاومت را تحمل کنند، مانند پی یا دیوارهای برشی، CARBONSHIELD کربن را از تمام عناصر سازه‌ای ساختمان کاهش می‌دهد.

 

در حمایت از CARBONSHIELD، دیگر تلاش‌های پایدار Clark Pacific شامل کارخانه‌های بدون زباله است که برای تولید تخلیه صفر آب طوفان با بازیافت آب برای استفاده مجدد در تولید، شارژ مجدد آب‌های زیرزمینی، بازیافت زباله‌های جامد، حفظ انرژی و شیوه‌های تجاری پایدار طراحی شده‌اند. این شرکت بیان می‌کند که در آوریل 2022، اعلام کرد که قصد دارد مصرف خود را تقریباً به 100٪ انرژی تجدیدپذیر با نصب پنل‌های خورشیدی در تمام تأسیسات خود، از تأسیسات Woodland خود، انتقال دهد. استفاده از این انرژی خورشیدی تأثیر 14976 وسیله‌نقلیه مسافربری در سال، مصرف انرژی 8293 خانه تک خانواده در سال را جبران می‌کند و معادل کاشت 1138654 نهال درخت در طول 10 سال است.

 

جین الهادی، رئیس Clark Pacific، CARBONSHIELD را به‌عنوان نماینده نسل بعدی در بتن و ساخت‌و‌ساز پیش‌ساخته می‌بیند که به پیمانکاران اجازه می‌دهد هوشمندانه‌تر، کارآمدتر و پایدارتر باشند.

 

الهادی می‌گوید: «به‌عنوان پیشرو در سیستم‌های ساختمانی پایدار، هرگز از کشف راه‌های جدید برای کاهش ردپای کربن در کسب‌وکارمان و سازه‌هایی که تولید می‌کنیم دست نمی‌کشیم». “CARBONSHIELD… یک جنبه کلیدی از استراتژی شرکت ما برای رسیدن به کربن تجسم صفر است. ما هیجان‌زده هستیم که راهی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاوریم تا از مزایای پیش‌ساخته و دستیابی به اهداف پایداری بدون از دست دادن قدرت و کیفیت استفاده کنند.”

* کلارک پاسیفیک پیشگام در سیستم‌های ساختمانی پیش‌ساخته است که تولید و ساخت‌و‌ساز را برای نتایج بهتر پروژه‌ها و کاهش ریسک، یکپارچه می‌کند.