به سایت پارسمان شیمی خوش آمدید

زیر مجموعه گروه پارسمان

از سطوح بتنی خود در زمستان خوب محافظت کنید!

بزودی زمستان از راه میرسد

بزودی زمستان از راه میرسد و دما هوا کاهش پیدا میکند.

گرچه بتن یک ماده بادوام و مقاومت در برابر هر گونه عوامل آب و هوایی است، اما لازم است اقداماتی برای محافظت از آن در زمستان انجام شود. در اینجا چند نکته برای محافظت هر چه بهتر از سطوح بتنی وجود دارد.

برف را در یک نقطه از سطوح بتنی انباشته نکنید!

پارو کردن برف

پس از پارو کردن اگر برف را در یک نقطه انباشته کنید، باعث یخ زدگی و همچنین فرایند فرسایش سطح بتن می شود. این یخ زدگی سطحی ناشی از برفی است که آب می شود و دوباره مجددا یخ می زند.

 

برف آب شده هنگامی که در ترک های سطح بتن نفوذ می کند و سپس مجددا یخ می زند، باعث میشود ترک ها گسترش یافته و شکستگی های سطحی بیشتر شوند.
شکستگی های سطحی بتن

هنگامی که خاک زیر سطح بتن شسته می شود، فرایند فرسایش بتن اتفاق می افتد. انباشتن برف در یک نقطه می تواند این فرایند را تشدید کند.

جلوگیری از هر نوع آسیب دیدگی سطحی بتن

استفاده بیش از حد از نمک روی سطوح بتنی

استفاده از سنگ نمک یا کلرید سدیم اصلاً انتخاب خوبی برای محافظت از بتن دربرابر یخ زدگی و برف در زمستان نمی باشد. به جای آن می توانید از یک یخ زدا برای جلوگیری از هر نوع آسیب دیدگی سطحی استفاده کنید.
دال های بتنی

ترک ها را در سطوح بتنی بررسی کنید...

ترک های روی دال های بتنی نشان دهنده وجود فرسایش خاک یا خاک متراکم ناهموار در زیر بتن است. اگر ترک ها به سرعت با فرایند بالا آوردن کف بتن ترمیم شوند، می توان از هزینه های زیاد ریختن مجدد دال بتنی جلوگیری کرد.

مقالهمقاله مرتبط: ترک خوردگی بتن

نتیجه

بالا آوردن کف بتن فرآیندی است برای اصلاح سطوح بتنی زمانی که سطح بتن ناهموار است صورت میگیرد.

جهت محافظت از سطح بتن در زمستان، برف را در یک نقطه انباشته نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد یخ زدگی و همچنین فرسودگی سطح شود. همچنین برای ذوب کردن برف از سطوح بتن از سنگ نمک استفاده نکنید، بلکه باید از یخ زدا استفاده کنید. ترک های سطحی می توانند در آب و هوای زمستانی خطرناک باشند زیرا تجمع مایعات و ذوب برف می تواند شکاف های سطوح بتن را گسترش دهد(فرایند ذوب و یخبندان). اغلب شما میتوانید ترک های سطحی بتن را با فرایند بالا آوردن کف ترمیم و از تعمیرات پرهزینه پیش رو جلوگیری کنید.
خانه بتنی

اگر به دنبال شرکت تولید کننده افزودنی های شیمیایی بتن هستید، نگران نباشید. برای اطلاعات بیشتر، همین امروز تماس بگیرید. شرکت پارسمان شیمی پاسخگوی تمامی نیازهای فنی و خدماتی حوزه ساخت و ساز است.

متن کامل این پست را از اینجا دانلود کنید