به سایت پارسمان شیمی خوش آمدید

زیر مجموعه گروه پارسمان

اجرای تزریق گروت

نمایشگاه بین المللی

عموما برای پر نمودن فضا های خالی در زیر صفحات بیس پلیت و مخازن ، و حد فاصل ژاکت های فلزی و بتنی در عملیات های مقاوم سازی ، از گروت استفاده می شود. در این محل های با توجه به اهمیت پر شدن کامل فضای خالی به خصوص در تاسیساتی که اجرای دستی گروت به علت ضخمات پایین یا سطح زیاد به صورت دستی امکان پذیر نیست ، از تزریق گروت با پمپ استفاده می شود. مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت مهندسی ژرف تابان مهر ) با بیش از 15 سال سابقه و در اختیار داشتن تجهیزات پمپاژ و تیم اجرایی با تجربه ، اقدام به ارائه خدمات تزریق گروت می نمایند.

 

گروت و انواع کاربرد آن

گروت به محصولی آماده مصرف گفته می شود که مهترین خواص آن را می توان به حذف و نداشتن جمع شدگی ، روانی بالا ، مقاومت خوب دانست. گروت ها در دو نوع پلیمری و سیمانی تقسیم می شوند. گروت های پایه سیمانی دارای دو نوع جی 2 و جی 1 ( با توجه به دانه بندی و ضخامت گروت ریزی ) تولید ، ارائه و مصرف می گردند.

از گروت ها می توان به منظور نصب تجهیزات ، فیکس کردن تجهیزات ، قطعات و نصب بولت و آرماتور ، رگلاژ تجهیزات و بیس پلیت ، تعمیر بتن های آسیب دیده ، پر کردن فضاهای خالی باربر و غیر باربر استفاده نمود.

گروت های اپوکسی که به طور معمولی دارای سه جزئی رزین ، هاردنر و فیلر سنگی می باشند برای نصب تجهیزات صنعتی و قطعات سنگین و یا تعمیرات در محیط های شیمیایی استفاده می شوند.

ملات های گروت به واسطه خصوصیات مورد نیاز ( عدم کاهش حجم ، روانی و مقاومت بالا ) ، مصرف زیادی در ساختمان سازی و صنعت و نصب تجهیزات دارد. گروت ها بسته به محل مصرف ، خصوصیات مورد نیاز دارای انواع مختلفی می باشد. گروت ها دارای انواع سیمانی و اپوکسی می باشند. همچنین گروت ها بسته به ضخامت اجرا داری گریدهای ریزدانه و درشت دانه می باشند. گروت با توجه به روانی بالا ( گروت سیمانی ) قابلیت تزریق با پمپ های تحت فشار را دارا می باشند.

گروت  چیست ؟

گروت یک ملات آماده مصرف می باشد که برای کابرد خاص از جمله پر کنندگی و نصب تجهیزات کاربرد دارد. از جمله مهمترین موارد کاربرد گروت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. پر کردن گپ های خالی در زیر بیش پلیت ها
  2. ترمیم سطوح بتنی
  3. نصب تجهیزات صنعتی
  4. رگلاژ سطوح بتنی
  5. ترمیم محل بولت ها در قالب بندی
  6. نصب ریل ها
  7. رگلاژ تجهیزات صنعتی
  8. نصب آرماتور و بولت ها